Je kunt je helemaal blind staren op het aantal bezoekers op je website. En er ook helemaal depri van worden als je aantal unieke bezoekers niet stijgt en een beetje hetzelfde blijft.

Dan is het heel belangrijk om te weten dat er nog een soort bezoeker is op je website.

Ik begin meteen met een afbeelding.

Unieke vs terugkerende bezoekers - Dé Blog Trainer

Unieke vs terugkerende bezoekers

 

 

 

 

 

 

 

 

In Google Analytics zie je een verschil tussen unieke en terugkerende

bezoekers. Onder de noemer New Visitor en Returning Visitor.

Unieke bezoekers zijn die mensen die voor het eerst op jouw website komen. Zeker in het begin zal dat aantal groter zijn dan het aantal terugkerende bezoekers.

Heerlijk!

Ik word blij van unieke bezoekers, nieuwe mensen, nieuwe potentiële klanten. In het begin wil ik ook dat ik veel unieke bezoekers op mijn website krijg.

Er komt een moment dat ik in de cijfers van Google Analytics het aantal terugkerende bezoekers zie stijgen.

Wanneer je mailinglijst groeit en je publiceert regelmatig artikelen, zul je dat terugzien in het aantal bezoekers dat terugkomt (Returning Visitor).

Uiteindelijk moet één van je doelen zijn dat het aantal terugkerende bezoekers groter is, dan het aantal unieke bezoekers.

De terugkerende bezoekers zijn de bezoekers die jouw content waardevol vinden en meer willen. Ze komen terug!

Neem het cijfer van de terugkerende bezoeker mee in de doelstellingen voor je blog. Formuleer het in een percentage. Bijvoorbeeld 10% meer dan in januari.

 

Hoe is de verhouding tussen jouw unieke en terugkerende bezoekers? Deel je antwoord hieronder in het commentaarveld. Inspireer anderen met jouw antwoord en laat je inspireren door anderen.

 

Op jouw blogsucces!
Esther Molenaar