Waarom Microsoft Word tijdens het bloggen je beste vriend is

Microsoft Word - Blog Universiteit

Het kost je ongeveer 2 minuten om dit artikel te lezen

De laatste tijd komen de oproepen regelmatig in mijn Facebook tijdlijn naar voren.

Help! Ik was bezig een blog te typen in WordPress. Nu ben ik alles kwijt, omdat de internetverbinding er ineens uit knalde. Ben ik nu alles kwijt? Wie kan helpen?

De antwoorden zijn steevast:Microsoft Word - Blog Universiteit

  • Ja, je bent het kwijt
  • Als je niets hebt opgeslagen, ben je alles kwijt
  • Als je geen concept hebt ben je alles kwijt

Kortom….

Je bent misschien wel een uur bezig geweest met je artikel.

Het waren je beste gedachten ooit, die je typte en nu…..

Ben je echt alles helemaal kwijt.

Microsoft Word - Blog Universiteit

Het kan zijn dat je mazel hebt en dat er nog een deel in een autosave staat, maar dan moet het bericht (post, artikel) dat je hebt aangemaakt er nog wel zijn. Je moet het dus tenminste 1 keer hebben opgeslagen.

 

 

 

Dikke vette pech!

Weg gegooide tijd!

Overnieuw beginnen.

Is er dan niets wat deze frustratie kan voorkomen?

Absoluut! Microsoft Word biedt uitkomst.

Je hoeft je PC nog niet uit het raam te gooien. Ook hoef je het bloggen niet op te geven. Er is echt een oplossing.

Na een aantal fiasco’s uit het verleden, waarbij ik ook alles kwijtraakte, ga ik als volgt te werk.

Om te beginnen schrijf ik een groot deel van mijn artikelen eerst met pen en papier.

Heel ouderwets, maar ik hoeft niets op te slaan. Tenzij je een hond hebt die je huiswerk op eet, is het onmogelijk je artikel kwijt te raken door een haperende internetverbinding.

Wanneer het tijd is om een artikel te publiceren, pak ik mijn notitieblok erbij en typ het artikel in een Microsoft Word-document. Wel aan denken om het regelmatig op te slaan, anders gooit een stroomstoring roet in het eten.

Wanneer het artikel in een Word-document staat, veilig opgeslagen, pas dan log ik in op mijn WordPress website.Microsoft Word - Blog Universiteit

Ik hoef alleen maar te kopiëren vanuit het Microsoft Word-document en te plakken in WordPress. Staat alle tekst erin? Dan klik ik op ‘Concept opslaan’ (bij mij is dat Save Draft, omdat ik de Engelse versie van WordPress heb)

Het artikel staat erin.

Nog even de opmaak doen, afbeeldingen toevoegen en SEO invullen en je kunt publiceren.

 

Ben jij wel eens een geweldig artikel kwijtgeraakt in WordPress? Deel je ervaring hieronder in het commentaarveld.

 

Esther Molenaar

Blog content? Coach content!

PS. Deel dit artikel met je netwerk zodat zij ook kunnen profiteren van dit artikel. Klik op één van de social media knoppen om het artikel te delen.

2 Comments

  • Andrea Cusionello

    Reply Reply 8 oktober 2014

    Gelukkig nog niet!

    Wat mij wel gebeurd als ik vanaf MS Word naar WordPress een artikel wil kopiëren, is dat ik moet weer alle spatie en tabs checken, en kost wel wat tijd.
    Doe ik iets verkeerd of is dat normaal?

    • Esther Molenaar

      Reply Reply 8 oktober 2014

      He Andrea,

      Bekend probleem. Het best is om de tekst niet op te maken in Word.

      Om er voor te zorgen dat alle opmaak uit je tekst is, kun je de tekst ook in het Kladblok (een standaard accessoires op je computer) te zetten.
      Vanuit het Kladblok kopieer je het in WordPress.
      Voordeel hiervan is dat je de opmaak in je Word-document nog hebt staan, dan weet je precies waar de tabs en de opsommingen zitten.

      Succes!

Leave A Response

* Denotes Required Field