Het kost je ongeveer 2 minuten om dit artikel te lezen

Google is natuurlijk de zoekmachine als het gaat om zoeken op het Internet. Dat hoef ik jou niet te vertellen. Het is een geweldig hulpmiddel om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen op jouw vakgebied. Voor mij ook. Maar ik zit niet dagelijks achter Internet om te zoeken naar die ontwikkelingen of content voor mijn artikel. Vaak weet ik niet waar ik moet beginnen met zoeken.

Herken jij ook dat je op een gegeven moment in een cirkel aan het zoeken bent. Je komt steeds weer dezelfde resultaten tegen. Toch is op de hoogte blijven belangrijk…

Waarom is het belangrijk om de laatste ontwikkelingen op je vakgebied bij te houden?

Als professional wil je graag de beste zijn in je vak. Je wilt vernieuwend zijn. Je wilt de laatste kennis in huis hebben. Weten wat je concurrenten doen en wat de top experts op jouw vakgebied zeggen. Je wilt de beste zijn en laten zien dat je de beste bent. Toch?

Hoe houd je de laatste ontwikkelingen op je vakgebied bij?

Om bij te blijven op je vakgebied is het natuurlijk belangrijk dat je je kennis blijft vernieuwen en aanvullen. Je moet dan ook:

  • naar congressen gaan
  • seminars bezoeken
  • trainingen volgen

Plekken waar je nieuwe kennis en inzichten krijgt. Heel belangrijk! Daarnaast moet je natuurlijk de vakbladen lezen. Er zullen op jouw vakgebied heel wat tijdschriften te vinden zijn. Abonnementen zijn onvermijdelijk. Of zie ik dat verkeerd?

Veel boeken lezen. Tenminste de boeken van de 5 top experts op jouw vakgebied. Het liefst nog een beetje meer. Ik zie je al draaiend met je ogen en schuimbekkend achter de computer zitten. Dit kost veel te veel tijd! Tijd die je liever besteed aan het coachen van klanten. Het gaat toch om je dienstverlening, je product?

Dan kan ik je nu heel blij maken. 

Google Alert: Dé meest simpele en handige oplossing om bij te blijven op je vakgebied

Er is namelijk een heel handige manier om bij te blijven op je vakgebied. Het heet Google Alert.

Google Alert is een handige tool die je in staat stelt om alle nieuwe items die op het grote wereld wijde web verschijnen in je mailbox binnen te laten komen.

Is dat handig of niet?

Je hoeft niet bang te zijn dat je mailbox volloopt met honderden e-mails. Google Alert kun je zo instellen dat je dagelijks of wekelijks een overzicht krijgt met artikelen en websites die er zijn op de zoekwoorden die jij hebt aangegeven.  Je begint met een zoekwoord. Daarna geef je aan welke type resultaat je wilt (bijvoorbeeld alleen nieuws of video’s). Vervolgens laat je het naar je e-mailadres sturen.

Oh ja, ook wel handig. Geef ook aan hoe vaak je een Google Alert wilt ontvangen. Anders stroomt je e-mailbox echt vol. Je kunt de e-mail ook direct in een map laten zetten met een opdrachtregel in Outlook.

Google Alert geeft zoveel mogelijkheden. Je kunt het ook gebruiken voor de content ontwikkeling van je business. Wil je daar meer over weten? Meld je dan aan voor de gratis online training Snelle Content.

Wanneer je een comment achterlaat krijg je de link naar een handige video waar ik je laat zien hoe het werkt en hoe je een Google Alert instelt.

Je kunt het direct inzetten voor je eigen business.

Beantwoord deze vraag: Wat doe jij om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen op je vakgebied? Deel je antwoord hieronder in het commentaarveld.

Zodra je comment is geplaatst ontvang je de link naar de video.

Op jouw blogsucces

Esther Molenaar