Het kost je ongeveer 3 minuten om dit artikel te lezen


Het einde van het jaar nadert. Dat betekent dat 1 januari steeds dichterbij komt. En heel januari 2016 ga ik dagelijks een vraag beantwoorden. Je kunt je vraag nog steeds stellen. Ik stop niet met bloggen na 31 januari. 😉

Voordat het zover is publiceer ik eerst nog een ander artikel. Eentje waar ik heel trots op ben om eerlijk te zijn. En ik heb niet eens zelf de content geschreven of gemaakt.

Een week geleden kreeg ik een link naar een blogartikel van mijn partner. Dat artikel was een samengesteld artikel. Verschillende experts hadden een paar alinea’s geschreven over hun favoriete digitale schrijf software.

Meteen begonnen bij mij de raderen te draaien. Dat kan ik ook! Dacht ik. Het idee voor een artikel was snel geboren.

De favoriete online tool van topondernemers

Toen ik het idee eenmaal had heb ik een lijstje gemaakt met ondernemers die voor mij topondernemers zijn.

Met dat lijstje in de hand heb ik de stoute schoenen aangetrokken en er zeker geen gras over laten groeien.

Ik stelde een e-mail op en stuurde die naar de verschillende topondernemers van het lijstje.

En één voor één druppelden de reacties binnen.

“Goeie actie! Doe ik aan mee.” Aldus Hugo Bakker van Passief Inkomen Online.

“Mooi initiatief!” zei Rogier Wagtendonk van The Next Trainer.

“Natuurlijk wil ik meedoen.” zei Ria Kaashoek.

“Ik kan er zeker eentje uitlichten.” Zei Ted Daamen van Easyvideomarketing.

“Ha Esther, ik schrijf we wat over Amazon en wat het voor je e-book kan betekenen.” Zei Liesbeth Heenk toe van Amsterdam Publishers.

En zo vormde ik een groep krachtige topondernemers bij elkaar die hun favoriete tool met jou willen delen.

En volgende week is het zo ver. Dan publiceer ik het artikel op mijn blog en zie je wat de favoriete online tools zijn van al die topondernemers. 11 zijn het er in totaal.

Blog UniversiteitMaar waarom ga je nu niet zelf op zoek naar een paar mooie tools?

Ik had natuurlijk ook zelf onderzoek kunnen doen naar verschillende tools. Had ik wel leuk gevonden, maar het had me ook heel veel tijd gekost.

Nu weet ik zeker dat er tools aan bod komen die met succes door deze toppers gebruikt worden. Zij delen hun ervaring met jou over al die verschillende tools.

Waarom maak je daar nu zo’n ophef over?

Heb je de titel gelezen? Bundel je krachten en vergroot je bereik.

Er is een gezegde:

Alleen ga je sneller, samen kom je verder

Alle deze toppers hebben een e-maillijst. De één heeft een grotere lijst dan de andere. Samen hebben we een enorme e-maillijst.

Al die mensen die op die verschillende lijsten staan, krijgen dit artikel in hun mailbox. Er zullen mensen tussen zitten die mij niet kennen, er zullen mensen tussen zitten die Hugo niet kennen, er zullen mensen tussen zitten die Ted niet kennen.

Voel je een beetje waar ik naar toe wil?

Ik maak gebruik van de e-maillijsten van anderen om met mijn blog onder de aandacht te komen van een veel grotere groep dan mijn eigen e-maillijst.

En ik geef al die ondernemers een platform om zichzelf onder de aandacht te brengen bij nieuwe mensen.

Wat levert dat nou op?

Als je kijkt naar het bereik, levert het nieuwe leads op.

Het levert meer bereik op.

Het verhoogd ieders expertstatus weer een beetje.

Vervolgens is het aan iedere ondernemer zelf om van die lead een klant te maken. Op termijn kan het dus zeker meer omzet opleveren.

Blog UniversiteitHoe doe je zoiets?

Een artikel heeft mij geïnspireerd om dit te doen. Dat was de eerste stap. Vervolgens ben ik acties gaan opschrijven en stappen gaan zetten. Gewoon doen!

Nu de copy van de verschillende mensen binnenkomt ben ik al weer bezig met een volgend expert artikel. Meteen kwam het idee om er een actieplan van te maken, met email sjablonen en stappen om het te kunnen automatiseren. Dan hoef ik over een paar maanden niet het wil opnieuw uit te vinden.

Oh, mag ik dat stappenplan ook?

Ik hoor het je denken. En natuurlijk wil ik dat actieplan met je delen.

Beantwoord deze vraag in het commentaarveld onder het artikel:

Hoe ga jij dit toepassen voor jouw blog? 

Zodra je comment is geplaatst en goedgekeurd, krijg je het stappenplan digitaal in je mailbox. Dan kun jij er ook mee aan de slag voor zo’n killer expert artikel voor jouw blog.

Vergeet dus niet de vraag te beantwoorden in het commentaarveld hieronder.

Op jouw blogsucces!
Esther Molenaar

PS. DEEL dit artikel. Klik op één van de social media knoppen hiernaast en deel het op Facebook, LinkedIn, Twitter. Op die manier kan ook jouw netwerk profiteren van dit artikel.