Bundel je krachten en vergroot je bereik…

Blog Universiteit

Het kost je ongeveer 3 minuten om dit artikel te lezen


Het einde van het jaar nadert. Dat betekent dat 1 januari steeds dichterbij komt. En heel januari 2016 ga ik dagelijks een vraag beantwoorden. Je kunt je vraag nog steeds stellen. Ik stop niet met bloggen na 31 januari. 😉

Voordat het zover is publiceer ik eerst nog een ander artikel. Eentje waar ik heel trots op ben om eerlijk te zijn. En ik heb niet eens zelf de content geschreven of gemaakt.

Een week geleden kreeg ik een link naar een blogartikel van mijn partner. Dat artikel was een samengesteld artikel. Verschillende experts hadden een paar alinea’s geschreven over hun favoriete digitale schrijf software.

Meteen begonnen bij mij de raderen te draaien. Dat kan ik ook! Dacht ik. Het idee voor een artikel was snel geboren.

De favoriete online tool van topondernemers

Toen ik het idee eenmaal had heb ik een lijstje gemaakt met ondernemers die voor mij topondernemers zijn.

Met dat lijstje in de hand heb ik de stoute schoenen aangetrokken en er zeker geen gras over laten groeien.

Ik stelde een e-mail op en stuurde die naar de verschillende topondernemers van het lijstje.

En één voor één druppelden de reacties binnen.

“Goeie actie! Doe ik aan mee.” Aldus Hugo Bakker van Passief Inkomen Online.

“Mooi initiatief!” zei Rogier Wagtendonk van The Next Trainer.

“Natuurlijk wil ik meedoen.” zei Ria Kaashoek.

“Ik kan er zeker eentje uitlichten.” Zei Ted Daamen van Easyvideomarketing.

“Ha Esther, ik schrijf we wat over Amazon en wat het voor je e-book kan betekenen.” Zei Liesbeth Heenk toe van Amsterdam Publishers.

En zo vormde ik een groep krachtige topondernemers bij elkaar die hun favoriete tool met jou willen delen.

En volgende week is het zo ver. Dan publiceer ik het artikel op mijn blog en zie je wat de favoriete online tools zijn van al die topondernemers. 11 zijn het er in totaal.

Blog UniversiteitMaar waarom ga je nu niet zelf op zoek naar een paar mooie tools?

Ik had natuurlijk ook zelf onderzoek kunnen doen naar verschillende tools. Had ik wel leuk gevonden, maar het had me ook heel veel tijd gekost.

Nu weet ik zeker dat er tools aan bod komen die met succes door deze toppers gebruikt worden. Zij delen hun ervaring met jou over al die verschillende tools.

Waarom maak je daar nu zo’n ophef over?

Heb je de titel gelezen? Bundel je krachten en vergroot je bereik.

Er is een gezegde:

Alleen ga je sneller, samen kom je verder

Alle deze toppers hebben een e-maillijst. De één heeft een grotere lijst dan de andere. Samen hebben we een enorme e-maillijst.

Al die mensen die op die verschillende lijsten staan, krijgen dit artikel in hun mailbox. Er zullen mensen tussen zitten die mij niet kennen, er zullen mensen tussen zitten die Hugo niet kennen, er zullen mensen tussen zitten die Ted niet kennen.

Voel je een beetje waar ik naar toe wil?

Ik maak gebruik van de e-maillijsten van anderen om met mijn blog onder de aandacht te komen van een veel grotere groep dan mijn eigen e-maillijst.

En ik geef al die ondernemers een platform om zichzelf onder de aandacht te brengen bij nieuwe mensen.

Wat levert dat nou op?

Als je kijkt naar het bereik, levert het nieuwe leads op.

Het levert meer bereik op.

Het verhoogd ieders expertstatus weer een beetje.

Vervolgens is het aan iedere ondernemer zelf om van die lead een klant te maken. Op termijn kan het dus zeker meer omzet opleveren.

Blog UniversiteitHoe doe je zoiets?

Een artikel heeft mij geïnspireerd om dit te doen. Dat was de eerste stap. Vervolgens ben ik acties gaan opschrijven en stappen gaan zetten. Gewoon doen!

Nu de copy van de verschillende mensen binnenkomt ben ik al weer bezig met een volgend expert artikel. Meteen kwam het idee om er een actieplan van te maken, met email sjablonen en stappen om het te kunnen automatiseren. Dan hoef ik over een paar maanden niet het wil opnieuw uit te vinden.

Oh, mag ik dat stappenplan ook?

Ik hoor het je denken. En natuurlijk wil ik dat actieplan met je delen.

Beantwoord deze vraag in het commentaarveld onder het artikel:

Hoe ga jij dit toepassen voor jouw blog? 

Zodra je comment is geplaatst en goedgekeurd, krijg je het stappenplan digitaal in je mailbox. Dan kun jij er ook mee aan de slag voor zo’n killer expert artikel voor jouw blog.

Vergeet dus niet de vraag te beantwoorden in het commentaarveld hieronder.

Op jouw blogsucces!
Esther Molenaar

PS. DEEL dit artikel. Klik op één van de social media knoppen hiernaast en deel het op Facebook, LinkedIn, Twitter. Op die manier kan ook jouw netwerk profiteren van dit artikel.

5 Comments

  • Helmi van Bergen

    Reply Reply 23 december 2015

    Het is een goed idee. Weet nog niet direct hoe ik dit meteen kan toepassen, maar ik kan in mijn netwerk zeker rondkijken naar experts in en naast mijn vakgebied om samen iets te doen.

  • Hilde

    Reply Reply 23 december 2015

    Ik denk dat samenwerken in de toekomst steeds belangrijker wordt. Want jij kan of kent iets dat ik niet ken, en omgekeerd. Samen staan we sterk.

  • Agnes Kwakernaat

    Reply Reply 24 december 2015

    Samen werken is DE toekomst.
    Ik ben een beginner en wil starten met bloggen
    Dus ben op zoek naar alle mogelijkheden 🙂

  • Anita de Jong

    Reply Reply 24 december 2015

    Ik zelf werk met (aankomende) gemeenteraadsleden. Een paar onderwerpen zou kunnen zijn.
    Wat is jouw gouden tip voor raadsleden om een zichtbaar raadslid te worden/zijn?
    Of Wat is je beste presentatietip?
    Of hoe kom ik in de media?
    Of hoe schrijf je een goed persbericht.
    De experts over deze onderwerpen zijn er genoeg. Zo’n blog kan voor iedereen weer nieuwe klanten opleveren

  • Gonny de WIt

    Reply Reply 28 december 2015

    Natuurlijk is samenwerken belangrijk en dat merk ik dagelijks met al mijn klanten. Als de ondernemer eenmaal de allereerste stap heeft gezet tot een samenwerking dan zie je dat er iets veranderd is in hemzelf of haarzelf. Dus compliment voor jezelf 🙂

    Vaak volgen er meer samenwerkingen of om het eigen werk te verlichten,delen ervan te delegeren of expertise die je wilt inkopen.

    De stap naar echte joint ventures (barters – etc.) samenwerkingen:
    1. samenwerken als je aanverwante producten of diensten hebt of
    2. gebruik maken van elkaar netwerk volgt dan vaak vanzelf of
    3. Ken je ondernemers met dezelfde doelgroep en jullie bieden anderen diensten aan
    4. Ken je ondernemers met een supergrote mailinglist – misschien mag je wel gastbloggen

    Zo kan ik nog wel even doorgaan.

    Hoe ik dat zelf ga toepassen: van een ondernemer met een super lange mailingslijst – waar ikzelf regelmatig reageer – ga ik die blogs die vaak algemeen van aard zijn verder verdiepen en tools toevoegen en dat meldt ik dan in het bovenstaande blog, zodat zijn “verkeer” ook naar mij kan komen als ze die tools zoeken.

    Andersom doe ik ook: als ik een blog maak dan vermeld ik ook de bron van die gewaardeerde ondernemer –> precies zoals jij dat doet. Wat je krijgt is dan een win win win voor iedereen.

    Zelfs een stukje marktonderzoek is mogelijk – mijn LinkedIn contacten heb ik eens een vraag gesteld of ze andere ondernemers kennen (of in zijn/haar netwerk), wiens doelgroep zwangere vrouwen is. De ondernemer (niet ik) kreeg zonder zelf al te veel werk te hoeven doen – enorm veel ideeën om te gaan sprarren met mogelijke samenwerkingspartners.

Leave A Response

* Denotes Required Field