Houd het contact warm

Esther Molenaar - Dé Blog Trainer

Het kost je ongeveer 2 minuten om dit artikel te lezen

 


Met een blog leer je al snel hoe belangrijk het is om contact te blijven houden met je lezers. Zo nu en dan doet de valkuil zich voor dat je het wel eens wilt vergeten. Niets zo handig dan het proces te automatiseren. En met een autoresponder kan dat. Een autoWAT?

Een autoresponder!

Een autoresponder is software die je gebruikt om je mailinglijst en de mailings die je verstuurt naar je warme leads te automatiseren.

Wellicht werk je nog met een Excel lijst die je samenvoegt tot een mail in Outlook of Outlook Express. Handig, maar het gevaar van dubbele mails sturen ligt op de loer.

Welke autoresponders zijn er allemaal:

  • Mailchimp
  • Aweber
  • Autorespond
  • Infusionsoft
  • Enormail
  • Active Campaign
  • Convertkit

Dit zijn slechts de autoresponder die ik kan bedenken. Ga je online zoeken, dan zijn er tientallen systemen te vinden die jou helpen bij het automatiseren van je mailproces.

Waarom zou je een autoresponder gebruiken?

Esther Molenaar - Dé Blog TrainerWanneer je mailtjes gaat sturen naar je hot leads, is het belangrijk om er voor te zorgen dat iedereen dezelfde mail krijgt. Het kan ook zijn dat in je connectie lijst mensen met verschillende e-mailadressen staan, die zouden zonder een autoresponder gemakkelijker twee keer dezelfde email kunnen krijgen.

Dat wil je ten alle tijden voorkomen. Dat wekt irritatie op en irritatie zorgt er voor dat mensen je mails helemaal niet meer gaan openen.

Met een autoresponder vang je dat op. Het is software, al dan niet online, die je gebruikt om de mails die je verstuurt naar je mailinglijst te organiseren.

Het voordeel van een autoresponder is dat je mailtjes kunt klaar zetten voor de toekomst. Net zoals je in WordPress blogberichten kunt programmeren voor de toekomst, zo kun je in een autoresponder mailtjes programmeren voor de toekomst.

Automatiseer je processen

Esther Molenaar - Dé Blog TrainerMet een autoresponder automatiseer je het belangrijkste in je business: je mailinglijst.

Wanneer je een e-book of video serie weggeeft in ruil voor een emailadres, dan zorgt de autoresponder ervoor dat iemand automatische een mailtje krijgt met de link naar dat e-book of naar die gratis video serie.

Het is een doen om dat allemaal handmatig te gaan oppakken. Handmatig je mailinglijst onderhouden zorgt voor een hoop frustratie en dubbel versturen van e-mails.

In je autoresponder maak je met een paar klikken een formulier aan die je op je website plakt. Achter dit formulier zit je e-book en de lijst waar je de inschrijver op wilt hebben staan.

De autoresponder doet de rest.

Wanneer iemand zijn emailadres achterlaat is het ook verstandig om er een follow up achter te creëren. Een follow up is één mail of een serie mails waarin je meer waarde geeft. Het is ook een mogelijkheid voor jou om je verder aan je lead voor te stellen.

Zelf gebruik ik een follow up template van Russel Brunson, de man achter de funnel innovatie.

Je bepaalt natuurlijk zelf hoe veel opvolg e-mails je stuurt en wat je inhoud is, maar laat het een extra kennismaking zijn met jou. Om te beginnen. Later kun je follow-ups gaan schrijven die je helpen bij het verkopen aan al je warme leads op je mailinglijst.

Maak jij al gebruik van aan autoresponder?Deel je antwoord hieronder in het commentaarveld. Laat je inspireren door anderen en inspireer anderen met jouw verhaal.

Op jouw blogsucces!

Esther Molenaar

PS Deel dit artikel met je netwerk via de social media knoppen hier naast, zodat ook zij kunnen profiteren van de inhoud.

Leave A Response

* Denotes Required Field