Een auto zonder motor is als een website zonder…

Motor van je website - Blog Universiteit

Het kost je ongeveer 4 minuten om dit artikel te lezen


Voor de meeste ondernemers is een website een online brochure, die bestaat uit hooguit 5 pagina’s:

  1. Home
  2. Over ons (of Over mij)
  3. Producten
  4. Tarieven
  5. Contact

Hier som ik de belangrijkste content van de meeste websites mee op. En daar houdt het vaak ook mee op. De belangrijkste pagina mis ik 9 van de 10 keer in het rijtje: Blog. De pagina waar het allemaal om draait.

Er wordt veel tijd en geld gespendeerd om die 5 pagina’s te maken en te vullen en online te zetten.

Vele honderden euro’s verdwijnen in de zakken van webdesigners. Ze verdienen er een goede boterham aan. Maar echt converteren doet zo’n website niet. De enige die geld verdient aan die website is de webdesigner.

Dat is natuurlijk niet de bedoeling van zo’n website.

Echt niet, Esther? Maar het ziet er toch mooi uit. Ja, jammer dat ik er geen geld mee verdien, maar ik als ondernemer verdien het geld en niet mijn website.

Oei oei oei…

Dat is een redenering die in deze tijd al lang niet meer op gaat.

Motor van je website - Blog Universiteit

Laten we een vergelijking maken.

Stel je wilt een nieuwe auto en je gaat naar iemand die jouw droomauto kan bouwen. Je bent uren kwijt om in gesprekken naar voren te krijgen wat jij precies wilt.

Eindelijk na al die gesprekken heeft de bouwer het helder. En hij gaat aan de slag. Na een paar weken komt hij met een eerste ontwerp.

Maar de kleur is niet goed, de ramen zitten verkeerd en er ontbreken nog een paar details die jij duidelijk had aangegeven.

Geen probleem voor de bouwer. Hij gaat terug naar de werkplaats en gaat verder.

Een paar weken later bel je naar de bouwer om te informeren naar de voortgang.

“Klaar hoor!” zegt de bouwer.

Je gaat naar de werkplaats en daar staat jou droomauto.

Je stapt in en wilt wegrijden. Je vraagt naar de sleutel om de motor te starten.

“Sleutel? Motor? Moet ‘ie ook nog rijden dan?” zegt de bouwer, “daar heb ik geen verstand van hoor.”

Daar zit je dan met een auto die niet doet waar hij voor is, omdat de motor ontbreekt.

En die ondernemer met die website met 5 pagina’s heeft het vaak niet eens door dat hij “rijd in een auto zonder motor”.

Ben jij die ondernemer?

Als je weet dat die 5 pagina’s gelijk staan aan de carrosserie van een auto, dan vertel ik jou dat een blog op je website hetzelfde is als de motor van die auto.

Jouw blog is de motor van je website.

Een website met een paar statische pagina’s kan niet op zichzelf hoog in Google blijven scoren. Zelfs niet met hulp van het beste SEO bureau dat er bestaat. Zeker als een SEO bureau zegt dat ze het wel even zullen fixen (en dat gebeurt vaker dan je denkt) met een paar techniekjes die ze kennen.

Motor van je website - Blog Universiteit

De enige manier om jouw website te laten scoren in Google en jouw website voor jou te laten werken is er voor te zorgen dat de motor draait en blijft draaien.

Dat betekent dat je start met bloggen en blijft bloggen.

In het begin hoef je nog niet zo hard. Dan is 2 keer per maand een heel mooie start.

MAAR het is wel een kwestie van blijven doorgaan.

Die motor moet blijven draaien. Alleen dan kom je ergens, dan kun je afstand afleggen.

Met je website kom je alleen ergens, bereik je alleen je ondernemers doelen en de gewenste omzet, wanneer je die motor laat draaien en ervoor zorgt dat ‘ie blijft draaien. En dan gaat het balletje rollen, het domino-effect optreden en zul je het resultaat merken.

  • Hoe meer je blogt, hoe beter je scoort in Google.
  • Hoe beter je scoort in Google, hoe beter vindbaar je bent.
  • Hoe beter je te vinden bent, hoe gemakkelijker er potentiële klanten naar je toe komen.
  • Hoe gemakkelijker potentiële klanten naar je toe komen, hoe gemakkelijker jij die mensen kunt converteren naar klanten.
  • Hoe gemakkelijker jij bezoekers kunt converteren naar klanten, hoe sneller je omzet zal stijgen.

Is jouw website ook een auto zonder motor?

Wat ga jij doen om dit aan te pakken, zodat jouw website wel een “auto is die dan rijden”?

Beschrijf in het commentaarveld hieronder wat jouw grootste FRUSTRATIE is als het gaat om bloggen. Wanneer je een reactie plaatst maak je kans om een exemplaar te winnen van mijn boek Bloggen doe je zo!

Expert Blogger Event 26 September 2015 016Tijdens het Expert Blogger Event ontdek je HOE je van bloggen een feestje kunt maken en hoe je SNEL en GEMAKKELIJK de mooiste en meest waardevolle artikelen schrijft.

Vind jij het nu lastig om de motor van je website draaiende te houden? Heb je moeite met schrijven? De juiste woorden vinden? Je gedachten om zetten in woorden op papier? Of ben je elke keer weer op zoek naar een onderwerp voor je blogartikel?

Ben je startende ondernemer en op zoek naar een marketing methode die niets kost en absoluut werkt? Of ben je al een paar jaar bezig, heb je het bloggen opgepakt en kom je niet verder?

Ben jij er klaar voor om je blog te gaan inzetten als SUPER MARKETING MIDDEL voor je bedrijf, meld je dan aan voor het eerst volgende Expert Blogger Event.

Klik hier voor meer informatie en aanmelden.

En vergeet niet jouw grootste frustratie te vermelden in het commentaarveld hieronder, om zo kans te maken op mijn boek Bloggen doe je zo!

Heb je mijn boek al? Dan wil ik je nog steeds uitnodigen jouw grootste frustratie met te delen. Zo laat je andere ook zien dat zij niet de enige zijn…

 

Op jouw blogsucces!

Esther Molenaar

 

PS Deel dit artikel in je eigen netwerk door gebruik te maken van de knoppen aan de linkerzijde van het artikel. Zo kunnen ook anderen ervan profiteren.

5 Comments

  • Mirjam de Nijs

    Reply Reply 7 oktober 2015

    Ik heb ervoor gekozen om zelf mijn website te maken. Voornamelijk om geld uit te sparen maar ook omdat ik mijn website zo helemaal naar mijn zin kon maken.

    Mijn frustratie is nu vooral de opmaak van de blogpagina. Hierdoor zit ik soms uren aan mijn blogpagina te sleutelen. Dat frustreert enorm terwijl het schrijven van mij blog veel minder tijd kost. En dan ga je weer twijfelen of je misschien toch geen duur bedrijf moet inschakelen voor die pagina…

    • Esther Molenaar

      Reply Reply 7 oktober 2015

      He Mirjam,

      Hoezo ben je veel tijd bezig om je blogpagina vorm te geven? Je blogpagina is alleen maar een verzamelpagina van al je blogartikelen.
      Of bedoel je juist je blogartikelen?

      Op jouw blogsucces!

      • Mirjam de Nijs

        Reply Reply 7 oktober 2015

        Klopt inderdaad, maar ik worstel vooral met de opmaak van de pagina. En daar kan ik me uren in verliezen. Titels die verspringen, plaatjes die net niet goed staan enz enz. Ben nog niet tevreden met de opmaak. Nog even verder worstelen 🙂

  • Joyce Boerkoel

    Reply Reply 7 oktober 2015

    Mijn blog worden best goed gelezen en ik krijg vaak te horen dat mijn lezers de artikelen waardevol vinden.

    Wat ik jammer vind is dat ik zo weinig reacties krijg op mijn blogs. Het voelt nu als eenrichtingsverkeer. Hoe krijg ik meer reacties? Stel ik de verkeerde vragen op het eind van mijn artikelen of ligt het aan mijn doelgroep? (mijn blogs vind je op individuo.nl/blog/).

    Ik sta open voor alle suggesties!
    Hartelijke groet, Joyce Boerkoel

    • Esther Molenaar

      Reply Reply 8 oktober 2015

      He Joyce,

      Dat is inderdaad frustrerend. Weinig of geen reacties wil niet zeggen dat je artikelen niet gelezen worden.
      Het kan inderdaad aan je doelgroep liggen. Dat ze het niet prettig vinden op een reactie te geven omdat ze niet met naam en toenaam willen laten zien dat ze een relatiebemiddelingsbureau inschakelen.

      Misschien helpt het om iets te geven: korting, extra e-book, checklist.

      Op jouw blogsucces!
      Esther

Leave A Response

* Denotes Required Field