Categorie archief: Overig

CTR - Blog Universiteit

De 8 geheimen van een hoog doorklik ratio


Hebben ze geklikt? Je lezers? Naar wie je de mailing hebt gestuurd?

Houd jij het ook in de gaten? In aWeber of Mailchimp of welk autoresponder programma je maar gebruikt. Daar kun je in de statistieken precies zien wat het CTR percentage is.

CTR staat voor Click Through Rate (doorklik ratio) en niets is zo frustrerend als een lage CTR.

Na het schrijven en publiceren (of inplannen) van mijn blogartikel, ga ik naar aWeber (mijn autoresponder programma) om mijn mailing te schrijven en klaar te zetten.

Iedere keer zit ik weer naar dat scherm te kijken en vraag ik mij af hoe ik dat zo prikkelend mogelijk kan maken, zodat jij de mail opent, leest en klikt op de link naar het artikel.

Dat is namelijk het doel van een mailing: doorklikken naar het artikel. Lees verder

Hoe een simpel gesprek mij een groots inzicht gaf


Een kleine week geleden zat ik op kantoor bij Greta Krijgsman van Daatkrachtig. Greta heb ik leren kennen bij de Business Moms, een netwerkclub voor moederende ondernemers/ ondernemende moeders in en rondom Zwolle.

Begin 2015 heb ik een presentatie gegeven over mijn boek en het belang van bloggen en tegelijk mijn online training aangeboden. Direct had ik 10 deelnemers en Greta was daar eentje van. Lees verder

Snel to the point - Blog Universiteit

Hoe kom je snel to the point in je video’s?

Al een tijdje neem ik voor Blog Universiteit ook video’s op. Die deel ik op mijn Youtube kanaal. In korte tijd heb ik echt veel geleerd over het opnemen van video’s en hoe vaker ik het doe hoe leuker ik het vind. O ja, het gaat ook steeds gemakkelijker.

Dan is het heel jammer dat er zo veel mensen zijn die zeggen dat video een enorme leercurve heeft.

Het enige waar ik overheen moest stappen was een angstdrempel die ik zelf had opgeworpen. Stom hè? Lees verder