Categorie archief: Ondernemen

Snellezen - Esther Molenaar - Blog Universiteit

Snellezen: 15 minuten per dag 1 boek per week

Bijblijven op je vakgebied is zo belangrijk. Ik deelde al mijn Top 10 non-fictie boeken. Veel lezen is een must wanneer je ondernemer bent.

Jahaaa! Dat weet je best wel. MAAR jouw tijd is schaars.

Wist je dat iedereen evenveel tijd heeft.

Flauw, ik weet het. Toch lijkt het alsof de één meer tijd heeft dan de ander. Hij krijgt zo veel gedaan op een dag en het lijkt wel alsof zijn 48 uur in een dag heeft. Hoe doen ze dat? En dan moet ik ook nog gaan lezen? Lees verder

Een boek schrijven - Blog Universiteit

Een boek als ultiem visitekaartje


In 2014 schreef ik mijn boek Bloggen doe je zo! Een heftig en mooi proces. Nu ben ik superblij dat ik de stap heb gezet om een boek te schrijven.

Veel ondernemers schrijven een boek na een carrière van 15 tot 20 jaar. Waarmee ze hun expertise bekrachtigen.

Dat proces heb ik omgedraaid. Ik heb mijn kennis opgetekend en met dat boek in de hand laat ik zien dat ik veel kennis heb en jou kan helpen bij het bloggen. Wanneer je een boek in handen hebt, heb je niet een kruiwagen, maar een glijbaan om bij potentiële klanten binnen te komen. Hoe kun je dat boek inzetten? Lees verder

Stemmetjes in je hoofd - Blog Universiteit

5 betrouwbare manieren om de stemmetjes in je hoofd te lijf te gaan


Zo nu en dan, vaker dan ik zou willen, slaat bij mij de twijfel toe. Ben ik wel goed bezig? Zijn mijn artikelen wel goed? Wie zit er nu op mij te wachten? Wie zit er op mijn blogartikelen te wachten?

Al die vragen spoken door mijn hoofd en het liefst kruip ik onder een grote warme deken om er nooit meer onder weg te komen. Lees verder

Doelgroep - Blog Universiteit

Jouw doelgroep en haar grootste frustratie


Ik vond het altijd lastig om te bepalen wat mijn doelgroep nou wilde lezen. Ik dacht dat ik het wist en daar schreef ik dan over. Of ik vond dat ze iets moesten lezen en daar schreef ik dan over.

Echt zeker weten deed ik het nooit. En ik vroeg me ook nooit af of dit nu echt de onderwerpen waren waar mijn doelgroep op zat te wachten.

Herken je dat, je schrijft lekker en de artikelen komen er eigenlijk moeiteloos uit. Maar de twijfel blijft bestaan of je doelgroep dit wil lezen en ook zal lezen.

Inmiddels ben ik een paar jaar verder en weet ik gemakkelijk te achterhalen waar mijn doelgroep mee zit.

Dit artikel is de 4e uit de januari reeks ‘Iedere dag een antwoord’. Op 1 januari beantwoorde ik de vraag Hoe voorkom ik jargon in mijn artikel, de volgende dag ging het over de gewoonte en routine van bloggen, gisteren schreef ik over comments krijgen op je blog.

In dit artikel vertel ik je meer over de onderwerpen die jouw doelgroep wil lezen. Een paar handige tips om daar snel achter te komen. Lees verder

Bart van den Belt - Blog Universiteit

Bart van den Belt, succes en passief inkomen


Afgelopen vrijdag was het eindelijk zo ver. Een dikke maand geleden had ik me opgegeven voor het seminar Passief Inkomen Online van Hugo Bakker.

Ik had er onwijs veel zin in. Niet alleen om Hugo weer eens te zien spreken, maar ook om de andere gastsprekers die hij had uitgenodigd voor die dag.

Grote namen in de online wereld. Misschien ken jij ze wel of niet. En met groot bedoel ik niet alleen beroemd. Groot als in iemand die succesvol is of impact heeft. Lees verder