Je blog inzetten om je expertstatus op te bouwen

Bloggen en expertstatus - Blog Universiteit

Veel content is nog altijd het belangrijkste kenmerk van een expert. Vooral veel verschillende soorten content, ook wel rich content genoemd: Video’s Artikelen E-books Chekclists Whitepapers Zet in het begin vooral je blog in om je expertstatus te verhogen. Als leidraad gebruik je de kenmerken van een expert om artikelen te schrijven die daarbij passen.

Lees Meer →

Strategisch gebruik maken van inkomende zoekwoorden

Inkomende zoekwoorden - Blog Universiteit

Wanneer je naar Google gaat om iets te zoeken, dan type je in de balk een zoekwoord. Met dat woord gaat Google zoeken en geeft vervolgens de beste resultaten. Om er voor te zorgen dat jouw website en blog goed in de zoekmachine naar voren komen, is het belangrijk om zelf in je blogs en…

Lees Meer →

Verkopen met je blog

Verkopen met je blog - Blog Universiteit

Door waardevolle informatie te geven, kun je op je website en blog verkopen realiseren. Je bouwt er niet alleen je mailinglijst mee op. Je kunt er ook verkopen mee realiseren. Dit kun je bijvoorbeeld doen door middel van een videocursus of een reeks artikelen. Dit fenomeen heeft verschillende namen. Nisandeh Neta van Open Circles Academy…

Lees Meer →

Volg deze tien stappen om jouw expertstatus op te bouwen

Expertstatus - Blog Universiteit

Expertstatus is een strategie die je kunt uitzetten en het is een doel dat je kunt bereiken. Een strategie kent een aantal stappen. Wanneer je die volgt kun je enorm veel bereiken als het om expert-zijn gaat. Met de 10 stappen uit dit artikel stap je op het pad naar expert zijn.

Lees Meer →

Begin vandaag nog met geven

Geven op social media - Blog Universiteit

Je zult het wel vaker gehoord hebben. Het begint met geven. Wat je ook doet, online ondernemen, offline ondernemen. Voordat je kunt verkopen, moet je iets geven. Dagelijks zie ik vele websites met e-books en e-courses voorbij komen. Dat is de manier om op je website aan de slag te gaan. Er zijn echter nog…

Lees Meer →

Voeg zelf functionaliteiten toe aan je website met een plugin

Plugin - Blog Universiteit

Zeg je plugin, dan zeg je WordPress. WordPress bestaat sinds 2004. Waar het in het begin een echt blogplatform was, is het door de jaren heen uitgegroeid tot een volwaardig Content Management Systeem dat te gebruiken is voor blogs en andere websites. Toen de websites in HTML werden gebouwd en in PHP, moesten alle functionaliteiten…

Lees Meer →

Autoresponder: automatiseer je mailinglijst

Autoresponder - Blog Universiteit

Stel je voor dat je een mailinglijst hebt met 100 mensen. Iedere keer dat je iets met die 100 mensen wilt delen moet je steeds de naam en het e-mailadres kopiëren uit bijvoorbeeld je Excel bestand of een mailmerge doen met je Excellijst. Ga werken met een autoresponder. Dat andere is een…

Lees Meer →

4 implementatie strategieën: verhoog jouw productiviteit

Implementatie - Blog Universiteit

Implementatie is de sleutel naar succes. Om goed te kunnen implementeren is het belangrijk om de juiste strategieën in te zetten. Niet iedere strategie is voor iedereen weggelegd. Ook dat is een proces van testen, verbeteren, testen en verbeteren. De implementatie strategieën die ik je hier geef zijn ook een kwestie van kiezen. Kies er…

Lees Meer →

Podcast als extra marketingtool

Podcast - Blog Universiteit

Je hebt de term misschien wel eens gehoord: podcast. Misschien ben je wel geabonneerd op een podcastkanaal van iemand. Het is een audio opname. Deze opname zet je vervolgens in om je bedrijf te promoten of jezelf nog meer te profileren als expert.

Lees Meer →

Artikel Marketing: zet je website op de kaart

Artikel Marketing - Blog Universiteit

Artikel marketing is er in verschillende soorten. Het houdt in dat je met behulp van artikelen je kennis wegzet en je zelf als expert profileert. Hiermee groeit je zichtbaarheid, vindbaarheid en je expertstatus. Ideaal voor een ondernemer. MAAR…

Lees Meer →

Page 3 of 4