De bouwstenen van een tekst – Wat is een tussenkop?

Tussenkop - De Blog Trainer

In een ander artikel verteld ik je over de alinea, een belangrijke bouwsteen voor je artikel. En wanneer je jouw blogartikel opbouwt uit een aantal paragrafen en alinea’s bevordert dat de leesbaarheid van je artikel. Pas er wel voor op dat je de tekst niet te compact maakt. Een luchtig ogende tekst zal je bloglezer…

Lees Meer →

De bouwstenen van een tekst: Wat is een alinea?

Alinea - Dé Blog Trainer

Heb je wel eens een huis gebouwd? Misschien niet in het echt, maar toen je klein was, van Lego of van Duplo. Met de blokken ging je aan de slag, de bouwstenen stapelde je op, zodat na verloop van tijd een mooi huis ontstond. Dagelijks zie ik mijn kinderen bezig met hun bouwstenen. Soms maken…

Lees Meer →

WordPress Plugins: het nut en de ellende

WordPress Plugins - Blog Universiteit - Esther Molenar

Wat ik mooi vind aan WordPress is dat je niet vast zit aan een structuur, opmaak of voorgeprogrammeerde functies waar je niets mee doet. Veel gratis platforms en online website software hebben dat wel. Helaas. Zoals Blogger en Weebly. Ik zeg niet dat ze slecht zijn. Integendeel. Alleen passen deze platforms niet meer bij mij.…

Lees Meer →

Afbeeldingen optimaliseren: 7 zaken waar je aan moet denken

Afbeeldingen optimaliseren - Blog Universiteit

SEO (search engine optimization) is voor heel voor bloggers nog wel een dingetje. Soms is het complete abacadabra. Het belangrijkste is dat je goed gevonden wordt op de juiste zoekwoorden. Naast je blogartikel kun je ook je afbeeldingen optimaliseren. Die zoekwoorden verwerk je in je artikel. En je zorgt ook dat je afbeeldingen geoptimaliseerd zijn.…

Lees Meer →

De magische formule voor de beste titel is…

Titels die werken - Blog Universiteit

Heb je dat ook wel eens dat je op Facebook zit en je komt een post tegen met een verwijzing naar een blogartikel waar je helemaal enthousiast en nieuwsgierig van wordt, je klikt en….. De teleurstelling is groot. Hoewel de titel veel belovend was, maakte de inhoud van het artikel het niet waar. Je hebt…

Lees Meer →

De 5 belangrijkste soorten content voor je blog

Content - Blog Universiteit

Content is er in allerlei soorten en maten. Die content is belangrijk voor je blog, je zichtbaarheid en je expertstatus. In hun boek Born to blog behandelen Mark W. Schaefer en Stanford A. Smith een aantal soorten content. Zij hebben het over de volgende vijf soorten web content: Evergreen content Identity content People content Bread…

Lees Meer →

Verhoog je sales met deze e-mailmarketing techniek

Follow-up - Blog Universiteit

En dan staat er ineens iemand op je mailinglijst. Gefeliciteerd! Ik vond het echt zo gaaf toen ik de eerste inschrijvingen kreeg op mijn lijst. Ik geef een e-book weg en dat is al vele malen gedownload. In het begin deed ik daar niets mee. Nu stuur ik na een paar dagen een follow-upmail waarin…

Lees Meer →

Bounce Rate: wat stuitert er op jouw website?

Bounce Rate - Blog Universiteit

Overal hoor ik dat het belangrijk is, voor Google, om de bounce rate van je website zo laag mogelijk te houden. Lange tijd heb ik me daar druk over gemaakt. En dacht ik dat het slecht was om een hoog bounce percentage te hebben. Natuurlijk is het belangrijk om er aandacht aan te besteden, want…

Lees Meer →

LinkedIn: de start van je mailinglijst

LinkedIn je eerste mailinglijst - Blog Universiteit

Al vaker heb ik aangegeven hoe belangrijk het is om een mailinglijst op te bouwen. En hoe vaak hoor ik mensen niet zeggen: Ja maar ik heb toch mijn Facebook mensen en LinkedIn mensen. Maar wat gebeurt er als LinkedIn bijvoorbeeld morgen niet meer bestaat. Weg platform en weg contacten.

Lees Meer →

Geven om te ontvangen

Geven ontvangen - Blog Universiteit

Hoe vaak hoor je niet dat je dingen moet gaan weggeven via je website en social media. Ik kan me voorstellen dat je er wel eens moedeloos van wordt. Waar ligt de grens? Hoeveel geef je weg? Wat geef je weg?

Lees Meer →

Page 2 of 4