Een gele banaan op je website

Esther Molenaar - Dé Blog Trainer

Het gaat over een call to action. Vrij vertaald is het een ‘vraag om actie’. Je wilt dat de bezoeker van je website actie gaat ondernemen op jouw website. Wat voor actie dan ook. Het is dus belangrijk op een call to action te hebben die ervoor zorgt dat mensen ook daadwerkelijk actie gaan ondernemen.…

Lees Meer →

Betaald krijgen voor je blog

Esther Molenaar - Dé Blog Trainer

Sinds Miss Lipgloss (Cynthia Schultz) begon met haar beauty blog vlogen de blogs over make-up, haar en life style als paddestoelen de grond uit. Cynthia (Miss Lipgloss) inspireerde jonge meiden om ook te gaan bloggen en video’s te maken over hun dagelijkse make up routines. Met al die beauty blogs groeide de branded content, want…

Lees Meer →

Geven om te ontvangen

Geven ontvangen - Blog Universiteit

Hoe vaak hoor je niet dat je dingen moet gaan weggeven via je website en social media. Ik kan me voorstellen dat je er wel eens moedeloos van wordt. Waar ligt de grens? Hoeveel geef je weg? Wat geef je weg?

Lees Meer →

Je blog inzetten om je expertstatus op te bouwen

Bloggen en expertstatus - Blog Universiteit

Veel content is nog altijd het belangrijkste kenmerk van een expert. Vooral veel verschillende soorten content, ook wel rich content genoemd: Video’s Artikelen E-books Chekclists Whitepapers Zet in het begin vooral je blog in om je expertstatus te verhogen. Als leidraad gebruik je de kenmerken van een expert om artikelen te schrijven die daarbij passen.

Lees Meer →

Verkopen met je blog

Verkopen met je blog - Blog Universiteit

Door waardevolle informatie te geven, kun je op je website en blog verkopen realiseren. Je bouwt er niet alleen je mailinglijst mee op. Je kunt er ook verkopen mee realiseren. Dit kun je bijvoorbeeld doen door middel van een videocursus of een reeks artikelen. Dit fenomeen heeft verschillende namen. Nisandeh Neta van Open Circles Academy…

Lees Meer →

Volg deze tien stappen om jouw expertstatus op te bouwen

Expertstatus - Blog Universiteit

Expertstatus is een strategie die je kunt uitzetten en het is een doel dat je kunt bereiken. Een strategie kent een aantal stappen. Wanneer je die volgt kun je enorm veel bereiken als het om expert-zijn gaat. Met de 10 stappen uit dit artikel stap je op het pad naar expert zijn.

Lees Meer →

Begin vandaag nog met geven

Geven op social media - Blog Universiteit

Je zult het wel vaker gehoord hebben. Het begint met geven. Wat je ook doet, online ondernemen, offline ondernemen. Voordat je kunt verkopen, moet je iets geven. Dagelijks zie ik vele websites met e-books en e-courses voorbij komen. Dat is de manier om op je website aan de slag te gaan. Er zijn echter nog…

Lees Meer →

Podcast als extra marketingtool

Podcast - Blog Universiteit

Je hebt de term misschien wel eens gehoord: podcast. Misschien ben je wel geabonneerd op een podcastkanaal van iemand. Het is een audio opname. Deze opname zet je vervolgens in om je bedrijf te promoten of jezelf nog meer te profileren als expert.

Lees Meer →

Artikel Marketing: zet je website op de kaart

Artikel Marketing - Blog Universiteit

Artikel marketing is er in verschillende soorten. Het houdt in dat je met behulp van artikelen je kennis wegzet en je zelf als expert profileert. Hiermee groeit je zichtbaarheid, vindbaarheid en je expertstatus. Ideaal voor een ondernemer. MAAR…

Lees Meer →

Waarom jij een mailinglijst moet opbouwen?

Jouw mailinglijst is een belangrijk onderdeel, zij het niet het belangrijkste onderdeel, van je blogonderneming. Heb je wel eens gehoord van de uitdrukking: the money is in the list? Wat bedoelen ze daar nu mee? De mensen op je lijst zijn potentiële klanten. Er zit dus veel kooppotentieel in je lijst. Hoe groter de lijst,…

Lees Meer →

Page 1 of 2