Categorie archief: marketing

Bloggen en expertstatus - Blog Universiteit

Je blog inzetten om je expertstatus op te bouwen


Veel content is nog altijd het belangrijkste kenmerk van een expert. Vooral veel verschillende soorten content, ook wel rich content genoemd:

  • Video’s
  • Artikelen
  • E-books
  • Chekclists
  • Whitepapers

Zet in het begin vooral je blog in om je expertstatus te verhogen. Als leidraad gebruik je de kenmerken van een expert om artikelen te schrijven die daarbij passen. Lees verder

Verkopen met je blog - Blog Universiteit

Verkopen met je blog


Door waardevolle informatie te geven, kun je op je website en blog verkopen realiseren. Je bouwt er niet alleen je mailinglijst mee op. Je kunt er ook verkopen mee realiseren.

Dit kun je bijvoorbeeld doen door middel van een videocursus of een reeks artikelen. Dit fenomeen heeft verschillende namen. Nisandeh Neta van Open Circles Academy noemt het de sales sequence en Anne Raaymakers van Fan Factor noemt het educatie marketing. Het komt op hetzelfde neer: je geeft heel veel waardevolle informatie en tot slot verkoop je jouw product, dienstverlening, training of cursus. Lees verder

Geven op social media - Blog Universiteit

Begin vandaag nog met geven


Je zult het wel vaker gehoord hebben. Het begint met geven. Wat je ook doet, online ondernemen, offline ondernemen. Voordat je kunt verkopen, moet je iets geven.

Dagelijks zie ik vele websites met e-books en e-courses voorbij komen. Dat is de manier om op je website aan de slag te gaan.

Er zijn echter nog meer manieren om te geven. Vooral in social media liggen er veel kansen en mogelijkheden. En er zijn zo veel social media kanalen dat ik me kan voorstellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Lees verder

Artikel Marketing - Blog Universiteit

Artikel Marketing: zet je website op de kaart


Artikel marketing is er in verschillende soorten. Het houdt in dat je met behulp van artikelen je kennis wegzet en je zelf als expert profileert. Hiermee groeit je zichtbaarheid, vindbaarheid en je expertstatus. Ideaal voor een ondernemer.

MAAR… Lees verder

Waarom jij een mailinglijst moet opbouwen?


Jouw mailinglijst is een belangrijk onderdeel, zij het niet het belangrijkste onderdeel, van je blogonderneming. Heb je wel eens gehoord van de uitdrukking: the money is in the list? Wat bedoelen ze daar nu mee?

De mensen op je lijst zijn potentiële klanten. Er zit dus veel kooppotentieel in je lijst. Hoe groter de lijst, hoe groter het kooppotentieel. In de blogwereld zegt met dat iedere persoon op je mailinglijst € 1,- per maand waard.

Dat betekent dat je mailinglijst je maandelijks €1,- per inschrijving oplevert. Wederom geldt, hoe groter de mailinglijst… Dat wil niet zeggen dat alle mensen die zich hebben ingeschreven op die lijst ook van je kopen. Misschien geeft 10% of 5% van deze lezers geld bij je uit: €1,- is wat je gemiddeld verdient aan je inschrijvers. Lees verder

Een boek schrijven - Blog Universiteit

Een boek als ultiem visitekaartje


In 2014 schreef ik mijn boek Bloggen doe je zo! Een heftig en mooi proces. Nu ben ik superblij dat ik de stap heb gezet om een boek te schrijven.

Veel ondernemers schrijven een boek na een carrière van 15 tot 20 jaar. Waarmee ze hun expertise bekrachtigen.

Dat proces heb ik omgedraaid. Ik heb mijn kennis opgetekend en met dat boek in de hand laat ik zien dat ik veel kennis heb en jou kan helpen bij het bloggen. Wanneer je een boek in handen hebt, heb je niet een kruiwagen, maar een glijbaan om bij potentiële klanten binnen te komen. Hoe kun je dat boek inzetten? Lees verder