Categorie archief: emailmarketing

Follow-up - Blog Universiteit

Verhoog je sales met deze e-mailmarketing techniek


En dan staat er ineens iemand op je mailinglijst. Gefeliciteerd! Ik vond het echt zo gaaf toen ik de eerste inschrijvingen kreeg op mijn lijst. Ik geef een e-book weg en dat is al vele malen gedownload. In het begin deed ik daar niets mee.

Nu stuur ik na een paar dagen een follow-upmail waarin ik vraag hoe het e-book bevalt. Je toont daarmee interesse in de ander die moeite heeft gedaan om jouw e-book te downloaden. Lees verder

LinkedIn je eerste mailinglijst - Blog Universiteit

LinkedIn: de start van je mailinglijst


Al vaker heb ik aangegeven hoe belangrijk het is om een mailinglijst op te bouwen.

En hoe vaak hoor ik mensen niet zeggen: Ja maar ik heb toch mijn Facebook mensen en LinkedIn mensen. Maar wat gebeurt er als LinkedIn bijvoorbeeld morgen niet meer bestaat. Weg platform en weg contacten. Lees verder

Autoresponder - Blog Universiteit

Autoresponder: automatiseer je mailinglijst


Stel je voor dat je een mailinglijst hebt met 100 mensen. Iedere keer dat je iets met die 100 mensen wilt delen moet je steeds de naam en het e-mailadres kopiëren uit bijvoorbeeld je Excel bestand of een mailmerge doen met je Excellijst. Ga werken met een autoresponder. Dat andere is een… Lees verder

Waarom jij een mailinglijst moet opbouwen?


Jouw mailinglijst is een belangrijk onderdeel, zij het niet het belangrijkste onderdeel, van je blogonderneming. Heb je wel eens gehoord van de uitdrukking: the money is in the list? Wat bedoelen ze daar nu mee?

De mensen op je lijst zijn potentiële klanten. Er zit dus veel kooppotentieel in je lijst. Hoe groter de lijst, hoe groter het kooppotentieel. In de blogwereld zegt met dat iedere persoon op je mailinglijst € 1,- per maand waard.

Dat betekent dat je mailinglijst je maandelijks €1,- per inschrijving oplevert. Wederom geldt, hoe groter de mailinglijst… Dat wil niet zeggen dat alle mensen die zich hebben ingeschreven op die lijst ook van je kopen. Misschien geeft 10% of 5% van deze lezers geld bij je uit: €1,- is wat je gemiddeld verdient aan je inschrijvers. Lees verder