Categorie archief: bloggen

Titels die werken - Blog Universiteit

De magische formule voor de beste titel is…


Heb je dat ook wel eens dat je op Facebook zit en je komt een post tegen met een verwijzing naar een blogartikel waar je helemaal enthousiast en nieuwsgierig van wordt, je klikt en…..

De teleurstelling is groot. Hoewel de titel veel belovend was, maakte de inhoud van het artikel het niet waar. Je hebt nog geen halve alinea gelezen en je bent weer weg. Is er misschien een magische formule die werkt? Lees verder

Content - Blog Universiteit

De 5 belangrijkste soorten content voor je blog

Content is er in allerlei soorten en maten. Die content is belangrijk voor je blog, je zichtbaarheid en je expertstatus.

In hun boek Born to blog behandelen Mark W. Schaefer en Stanford A. Smith een aantal soorten content. Zij hebben het over de volgende vijf soorten web content:Content - Blog Universiteit

  1. Evergreen content
  2. Identity content
  3. People content
  4. Bread & Butter content
  5. Proof content

Evergreen content

Deze content gaat over de algemene vragen die bij jouw doelgroep leven. Een mooi voorbeeld van evergreen content is content rondom FAQ (Frequently Asked Questions). Deze vragen verwerk je in een artikel of video. Het wordt een stukje contender  houdbaarheidsdatum.

Identity content

Content die gaat over jou. Het gaat over de waarden die jij hanteert als persoon en als bedrijf, wat jouw missie is en jouw visie. Deze web content laat je lezer kennismaken met de persoon achter het bedrijf.

People content

Het  gaat hierbij over de bedrijfscultuur en bedrijfsevenementen. Deze content is vooral voor de bedrijven met een team van minimaal 10 mensen. Het laat je lezers kennismaken met je bedrijf via je medewerkers.Content - Blog Universiteit

Bread & Butter

Deze content is doelgerichte web content om je doelgroep te trekken. Je kunt denken aan een instructievideo, testen of handige lijsten. Het is de dagelijkse web content waar je misschien nu al aan gewend bent op je eigen blog en blogs van anderen.

Proof content

Dit is content waarin je een proces stap voor stap beschrijft en je lezer een oplossing geeft. Bewijs (proof) dat het mogelijk is. Het stappenplan dat ik eerder noemde is er een voorbeeld van.

Content - Blog UniversiteitOp de kaart

Je blog is belangrijk voor je bedrijf. Het zet jou als ondernemer op de kaart en geeft je online zichtbaarheid. Net als de producten die je hebt en de dienstverlening die je aanbiedt heeft je blog ook een product en dat is je web content. De producten binnen je bedrijf zitten goed in elkaar: je hebt erover nagedacht en je dienstverlening is met zorg en aandacht samengesteld.

Een blog blijft voor veel mensen echter een activiteit voor ‘erbij’, terwijl het een activiteit is die net zo belangrijk is als je producten. Met je blog draag jij je kennis over. Kies daarom ook je web content met zorg, zowel qua vorm als qua inhoud.

Het is altijd goed om een duidelijke mix te hebben van soorten content en thematische content. Wanneer je de content opbouwt rondom deze 5 thema’s zit je volgens Schaefer en Smith.

Welke soorten content gebruik jij al, als je kijkt naar de 5 soorten van Schaefer en Smith? Deel je antwoord hieronder in het commentaarveld.

Op jouw blogsucces
Esther Molenaar

 

Artikel Marketing - Blog Universiteit

Artikel Marketing: zet je website op de kaart


Artikel marketing is er in verschillende soorten. Het houdt in dat je met behulp van artikelen je kennis wegzet en je zelf als expert profileert. Hiermee groeit je zichtbaarheid, vindbaarheid en je expertstatus. Ideaal voor een ondernemer.

MAAR… Lees verder

Implementeren - Blog Universiteit

Implementeren kun je leren


Veel ondernemers kampen met dezelfde uitdaging. Ze willen groeien, stappen maken en verder komen met hun bedrijf. Dat houdt in dat ze iets moeten doen. Veelal komen ze er achter dat ze kennis missen. Kennis waarvan zij denken dat deze nodig is om die groei te kunnen maken en om die stappen te kunnen zetten. Ze volgen training na training in de hoop dat dit de heilige graag is naar hun succes en de groei van hun bedrijf. Om er vervolgens achter te komen dat het niet werkt. Tenminste dat zeggen ze dan. “Het werkt niet!” Het achterliggende probleem bij die uitspraak is dat het wel werkt, maar dat ze niet DOEN. Kortom ze implementeren niet wat ze hebben geleerd en denken te volstaan met de kennis alleen. Lees verder