Houd het contact warm

Esther Molenaar - Dé Blog Trainer

  Met een blog leer je al snel hoe belangrijk het is om contact te blijven houden met je lezers. Zo nu en dan doet de valkuil zich voor dat je het wel eens wilt vergeten. Niets zo handig dan het proces te automatiseren. En met een autoresponder kan dat. Een autoWAT? Een autoresponder! Een autoresponder…

Lees Meer →

Een gele banaan op je website

Esther Molenaar - Dé Blog Trainer

Het gaat over een call to action. Vrij vertaald is het een ‘vraag om actie’. Je wilt dat de bezoeker van je website actie gaat ondernemen op jouw website. Wat voor actie dan ook. Het is dus belangrijk op een call to action te hebben die ervoor zorgt dat mensen ook daadwerkelijk actie gaan ondernemen.…

Lees Meer →

Betaald krijgen voor je blog

Esther Molenaar - Dé Blog Trainer

Sinds Miss Lipgloss (Cynthia Schultz) begon met haar beauty blog vlogen de blogs over make-up, haar en life style als paddestoelen de grond uit. Cynthia (Miss Lipgloss) inspireerde jonge meiden om ook te gaan bloggen en video’s te maken over hun dagelijkse make up routines. Met al die beauty blogs groeide de branded content, want…

Lees Meer →

AIDA in 4 simpele stappen toepassen op je blogartikel

AIDA model - Dé Blog Trainer

Na het lezen van het AIDA model weet je inmiddels dat het niet om een opera gaat. Integendeel het is een sjabloon dat je over iedere online tekst kunt leggen om een aantrekkelijke tekst te schrijven in 4 simpele stappen. Zorg dat je lezer je blogartikel HELEMAAL leest en zelfs je call to action volgt.

Lees Meer →

AIDA model uitgelegd

AIDA model - Dé Blog Trainer

Wanneer je een website hebt wil je dat je lezer of bezoeker actie onderneemt. Nu zijn daar allerlei manier en strategieën voor die daarbij helpen. Bijvoorbeeld om er voor te zorgen dat iemand klikt op een link, zijn naam en e-mail adres achterlaat en dat iemand iets koopt. Het AIDA model is een model dat…

Lees Meer →

Keyword Tool: de sleutel tot je SEO succes

Keyword Tool - Dé Blog Trainer

Om ervoor te zorgen dat je in de zoekmachine vindbaar bent is het belangrijk dat je SEO gaat toepassen op je blogartikel. SEO staat voor search engine optimisation. Dat houdt in dat je in je blogartikel de juiste zoekwoorden verwerkt waar in Google op gezocht wordt op jouw vakgebied. Laatst gaf ik een webinar en…

Lees Meer →

4 Feiten over bloggen op LinkedIn

Bloggen op LinkedIn - Dé Blog Trainer

Zeg als ik blog op mijn eigen website dan is dat toch genoeg? Euh, ja. Maar ik wil ook graag dat mijn LinkedIn netwerk mijn blogs lees. Dus? Moet ik dan niet gaan bloggen op LinkedIn? Euh, ja. Als je dat wilt. Maar hoe doe ik dat dan? Ik duik er voor je in: Bloggen…

Lees Meer →

Wat maakt het uniek? Unieke vs. Terugkerende bezoekers

Unieke vs terugkerende bezoekers - Dé Blog Trainer

Je kunt je helemaal blind staren op het aantal bezoekers op je website. En er ook helemaal depri van worden als je aantal unieke bezoekers niet stijgt en een beetje hetzelfde blijft. Dan is het heel belangrijk om te weten dat er nog een soort bezoeker is op je website.

Lees Meer →

Het geheim van tags en categorieën

Tags en categorieën - Dé Blog Trainer

WordPress. Je houdt ervan of je vindt het bagger. Persoonlijk ben ik er helemaal verliefd of en kan ik mij een leven zonder WordPress niet voorstellen. WordPress kent zo veel mogelijkheden. Het grote voordeel van WordPress vind ik nog altijd dat het Google vriendelijk is geprogrammeerd. Ook Google houdt van WordPress. Je website hoog laten…

Lees Meer →

SEO: Wat is een zoekwoord?

Zoekwoord - De Blog Trainer

Ik heb er een haat liefde verhouding mee met SEO. Iedere keer er weer voor zorgen dat je blogartikel SEO proof is. Daar gebruik ik de WordPress plugin van Yoast voor. Altijd ga ik voor het groene bolletje. Maar ja, dan zegt in eens je webmaster dat de Yoast plugin niet meer de beste is…

Lees Meer →

Page 1 of 4