4 Mythes over bloggen

4 mythes over bloggen - Blog Universiteit

Wist je dat een ondernemer met een blog 67% meer leads genereert? Wist je dat van de top marketeers meer dan 70% van mening is dat een blog de ultieme marketing tool is?

Lees Meer →

Onderwerpen voor een blog? 5 plekken waar je onderwerpen vind, zonder twijfel

Onderwerpen voor een blog - Blog Universiteit

Zo lang ik me bloggen bezig ben, hoor ik ondernemers roepen: waarover moet ik in vredesnaam bloggen? En dat begreep ik nooit. Zeker de coachende ondernemer met een eigen praktijk begreep ik niet. Die heeft toch ieder dag cliënten met problemen? Dus zo’n coach heeft genoeg onderwerpen voor een blog.

Lees Meer →

Neem niet de moeite, alles is al online te vinden….

Toegevoegde waarde - Blog Universiteit

Toen ik zelf begin met bloggen, was ik bang dat ik te veel zou weggeven. Dat ik te veel kennis zou delen en dat potentiële klanten mijn producten niet meer zouden afnemen. Dat niet alleen. Ook ik twijfelde over de toegevoegde waarde van een blog. Want alles was toch al online te vinden? Waarom dan…

Lees Meer →

Uitstelgedrag: de vijand van succes

Nog steeds loop ik er tegen aan: uitstelgedrag. Het is als een deur die ik niet open krijg. Ik blijf voor de deur heen en weer lopen in de hoop dat deze op magische wijze opengaat. Het is ook een ‘HOT’ onderwerp. Een paar weken geleden schreef Michaela Wierdsma er ook een artikel over.

Lees Meer →

Waar haal ik de tijd vandaan?

Tijd is het belangrijkste aspect waar wij als mensen in ons leven mee te maken hebben. In de meest positieve situatie halen we 80 jaar. Ik heb verschillende vragen gekregen die over tijd gaan: Hoe beperk ik de tijd van het publiceren? Ik heb nooit voldoende tijd om te bloggen? Waar haal ik de tijd…

Lees Meer →

Hoe bericht je jouw LinkedIn connecties over je nieuwe blog artikel?

LinkedIn Connecties - Blog Universiteit

Verkeer naar je blog artikel is van levensbelang voor je website, blog en uiteindelijk voor je onderneming. Het is jouw taak om van die bezoekers klanten te maken. Jouw LinkedIn connecties wil je ook op de hoogte stellen. LinkedIn hoort thuis in het rijtje social media kanalen die je als ondernemer gebruikt om je blog…

Lees Meer →

Hoe houd ik het bloggen vol?

Volhouden - Blog Universiteit

Keer op keer vraag ik mijzelf hetzelfde af: Waar doe ik het voor? Wie leest mijn blog nou helemaal? Bereik ik wel voldoende mensen? Waar moet ik nu weer over schrijven? Wie zit er nu te wachten op mijn blog artikelen? Allemaal vragen die over mijn eigen twijfel gaan. Door die twijfel is het soms…

Lees Meer →

Hoe houdt ze het vol…?

Hoe houdt ze het vol? - Blog Universiteit

Op Facebook zie je de ene na de andere challenge voorbij komen. Geloof me, ik vind het een geweldige uitvinding (hoewel ik er soms wel heel erg veel tegenkom) en ik ga binnenkort ook een uitdaging lanceren (denk ik). Echter, ik vond het tijd dat ik mezelf ging uitdagen. Eind vorig jaar kondigde ik aan…

Lees Meer →

SEO: vloek of zegen?

SEO vloek of zegen - Blog Universiteit

Die zoekmachine dat is wat voor veel mensen. Iedereen, ik ook, wil op die eerste positie staan. En het liefst doe ik er niets voor. Helaas gaat die vlieger niet op. Voor niets gaat de zon op. En voor die positie in Google moet je hard werken. Maar heeft het wel zin om tijd te…

Lees Meer →

Help ik heb te veel onderwerpen

Te veel onderwerpen - Blog Universiteit

Het kan, het kan echt. Te veel onderwerpen hebben. Net zo frustrerend als het is om geen onderwerpen te hebben, kan het frustrerend zijn om te veel onderwerpen te hebben. Niet alleen is het overweldigend, maar het is ook lastig om een keus te maken. Je kunt er om lachen (deed ik eerst ook), maar…

Lees Meer →

Page 2 of 8