10 magische manieren om content voor je te laten werken, zodat jouw volgers helemaal lyrisch over jou zijn

Esther Molenaar - Dé Blog Trainer

Het kost je ongeveer 6 minuten om dit artikel te lezen


Geef al je kennis weg!

Als het om online content gaat: geef het weg. Alles. Alles wat in je hoofd zit over jouw vakgebied. GEEF HET WEG. Gratis en voor niets.

Mensen willen niets liever dan kennis vergaren. Ik ook. Het brengt mij een stuk verder, het verbreedt mijn horizon en ik kan mijn klanten er weer mee helpen.

Je hoeft niet te gaan roepen of schreeuwen. Het gaat om het delen van je content online en dat zijn niet alleen de artikelen op je blog. Of de video’s op je YouTube kanaal.

Je kunt daarin een stap verder gaan. Hieronder 10 manieren om je content voor je te laten werken.

1. Deel video’s in je community

Esther Molenaar - Dé Blog TrainerDie groep met warme leads ga je steeds cadeautjes geven in de vorm van content. Op Facebook is dat heel gemakkelijk te doen, door een LIVE uitzending te doen. Heb je dat nog nooit gedaan, dan kan ik me voorstellen dat het doodeng is. Ik moet ook nog steeds een drempel over om een LIVE uitzending te doen. MAAR het is wel heel leuk. Op die manier kun je jouw community extra content geven en aandacht, want ze hebben direct toegang tot jou, kunnen vragen stellen en reageren.

2. Stuur een extra artikel in je nieuwsbrief

Esther Molenaar - Dé Blog TrainerJe mailinglijst is ook een plek met warme leads. Ook dit zijn mensen die hun hand hebben opgestoken omdat ze geïnteresseerd zijn. Het is jammer om daar niets mee te doen.

Ik heb altijd gezegd dat je de mail die je naar je mailinglijst stuurt geen nieuwsbrief moet noemen. Het is de nieuwsbrief die geen nieuwsbrief heet. Daar begin ik een beetje van terug te komen.

Jij bent waarschijnlijk bekender met de term nieuwsbrief, dan met een andere vage term als blog aankondigingsmail. Veel te lang en vaak moet je het nog uitleggen ook.

In je nieuwsbrief kun je extra content delen. Net als in je community op Facebook. Content die niet op je blog of site te vinden is, maar speciaal gemaakt is voor je nieuwsbrief lezers.

Dat iemand een opt-in heeft gedaan, mag je best belonen.

3. Haal materiaal uit je training en geef het weg

Esther Molenaar - Dé Blog TrainerJij weet als geen ander hoe waardevol het materiaal is dat je in je training stopt. Het is kennis die mensen helpt om een stap verder te komen met waar zij mee bezig zijn.

Niemand weet wat er in je training zit. Alleen jij en de klanten die de training volgen. Waarom zou je dat materiaal niet gebruiken op je blog of in je Facebook community of voor je mailinglijst.

Benoem het ook als een waardevolle tip uit je betaalde training. Mensen mogen best weten dat je iets weggeeft waar ze normaal voor moeten betalen.

Toch doe je het niet zo snel. Want als alles op je blog staat, dan zal niemand meer je training kopen.

Maar al die content verdeeld over misschien wel 100 blogartikelen, gaat niemand bij elkaar zoeken. En al zou iemand dat wel doen, dan kun je erop vertrouwen dat je iemand verder hebt geholpen met heel waardevolle informatie.

4. Deel een categorie post op social media

Op je WordPress blog kun je categorieën aanmaken. In zo’n categorie zet je alles wat met die categorie te maken heeft.

Op mijn blog over strijkkralen heb ik categorieën als Disney, Dieren, Voertuigen, Kerst, Valentijn, Minions. In de categorie dieren ga ik niet ineens iets zetten over Minions of Mincraft of Star Wars.

Een categorie maakt het overzichtelijk voor mijn bezoeker. Wanneer mijn bezoeker op zoek is naar voorbeelden van Disney, hoeft deze alleen nog maar op de categorie te klikken om alles in die categorie te zien.

Zo’n categorie kun je ook delen op social media.

Je kunt iets zeggen als:

“Alles wat je wilde weten over WordPress. Heb je na het lezen nog vragen stel ze gerust.”

Of wanneer iemand een vraag heeft kun jij de link van de categorie sturen en zeggen dat je ze wilt helpen en als ze daarna nog vragen hebben ze bij jou terecht kunnen.

5. Geef een webinar waarin je tips geeft waar mensen normaal voor moeten betalen

Je weet best dat een webinar krachtig is om je content te delen en om mensen aan je te binden. Deel eens een keer content uit je training. Geef het gratis weg.

Je kunt er ook voor kiezen om een no-pitch webinar te doen. Dat is een webinar waarin je NIETS verkoopt, maar alleen waarde geeft.

6. Geef je boek als PDF weg

Esther Molenaar - Dé Blog TrainerHeb je een boek geschreven? Zorg dat je van je boek een PDF bestand hebt. Zet een speciale actie op en geef je boek als PDF gratis weg.

Zelf heb ik meegedaan aan een Sinterklaas actie, samen met een andere groep ondernemers. Ik verzamelde toen meer dan 100 nieuwe adressen op mijn mailinglijst.

7. Gebruik je boek als visitekaartje

Wanneer ik naar een plek ga waar ik andere ondernemers ga ontmoeten dan neem ik altijd 2 of 3 exemplaren mee van mijn boek Bloggen doe je zo!

Het boek geef ik niet zomaar lukraak weg. Het wil wel eens voorkomen dat je een leuk gesprek hebt met een ondernemer die heel geïnteresseerd is in wat jij doet.

Dan geef je jouw boek als visitekaartje weg. Wat zegt nou meer over wat je doet, dan je boek?

8. Start met gastbloggen

Bloggen op de site van iemand anders is een heel krachtige manier om jouw bereik te vergroten. Het kan je meer bezoekers op leveren en van die bezoekers kun jij weer inschrijvers maken.

Een gastblog straalt ook autoriteit uit en laat zien dat je veel over je vakgebied kunt vertellen, omdat je op nog een blog jouw artikelen en kennis deelt.

9. Publiceer een (uniek) blog op LinkedIn

LinkedIn biedt ook de mogelijkheid om te bloggen. Enige tijd al weer. Het is een strategische manier om je zakelijke netwerk te laten zien wat jij in huis hebt.

Tijdens een coaching gesprek met één van mijn coachees, gaf ik hem dezelfde tip mee. Met de waarschuwing om te letten op dubbele content.

Je kunt dit op twee manieren aanpakken:

  1. Unieke content: schrijf een nieuw artikel dat je volledig op LinkedIn plaatst.
  2. Samenvattende content: schrijf een nieuw artikel dat je op je blog plaatst en schrijf een samenvatting voor LinkedIn met de link naar het artikel op je blog.

Wil je meer weten over bloggen op LinkedIn lees dan dit artikel.

Nu wil ik jou aan het werk zetten. Jij hebt vast en zeker ook een tip om content voor je te laten werken. Ik wil aan jou vragen om die hier te delen. Zo krijgen we een hele verzameling unieke content tips. Dan creëren wij samen een lijst van meer dan 10 manieren om content voor je te laten werken.

Neem even de tijd om erover na te denken. Wat is jouw manier om content voor je te laten werken?

Strategie

En dan? Dan heb je al je kennis weggegeven en dan moet je daar ook nog je geld mee verdienen. Hoe doe je dat dan?

Ten eerste is kennis online overal te vinden. Ook over jouw vakgebied. Kennis is meestal niet waar mensen naar op zoek zijn.

Jouw doelgroep is op zoek om die kennis zo strategisch mogelijk in te zetten. En dat is die magische plek waar jij je geld verdient.

In plaats van je kennis te verkopen, verkoop je een strategiesessie en leer je mensen HOE ze die kennis in kunnen zetten voor hun bedrijf.

 

Vergeet niet om jouw manier te delen in het commentaarveld, zodat we een nog grotere lijst met magische manieren krijgen om content voor je te laten werken. Deel je antwoord hieronder in het commentaarveld. Laat je inspireren door anderen en inspireer anderen met jouw verhaal.

Op jouw blogsucces!
Esther Molenaar

PS Deel dit artikel met je netwerk via de social media knoppen aan de linkerkant, zodat ook zij kunnen profiteren van de inhoud.

Leave A Response

* Denotes Required Field